Téma programu/kurzu: |
- Člověk a jeho svět
Vzdělávací oblast určená pro výuku na 1. stupni ZŠ a má žákům poskytnout základní
vhled do problematiky člověka, společnosti, přírody, techniky, zdraví atd. Jejím
smyslem je, aby si žák utvořil základní představu o světě a životě, který jej obklopuje.
(?)
- Člověk a příroda
Vzdělávací oblast, která se úzce váže k poznávání a zkoumání přírody, jež nás obklopuje.
Poskytuje žákům prostředky a metody porozumění dějům, jež se v přírodě odehrávají
a které ovlivňují náš život. V této vzdělávací oblasti dostávají žáci příležitost
poznávat přírodu jako systém, jehož součásti jsou vzájemně propojeny, působí na
sebe a ovlivňují se.(?)
- Člověk a zdraví
Cílem oblasti je seznámit žáky se základními poznatky o zdravém životním stylu a
vybavit je dovednostmi pro preventivní ochranu zdraví jednotlivce, skupiny i větších
společenství. Přináší podněty pro aktivní ovlivňování zdraví a zdravého prostředí.
(?)
|
Popis: |
Kunratický les se nachází na území městské části Praha 4 a je dopravně výborně dostupnou lokalitou. Celé území je chráněno jako přírodní památka a je názornou ukázkou lesního ekosystému. Podél meandrujícího Kunratického potoka najdeme les lužní, ve svažitých partiích zachovalé dubohabrové porosty s teplomilnou vegetací. Lokalita je zajímavá rovněž geologicky, a to především výchozy starohorních a prvohorních hornin.
Během exkurze plní žáci několik úkolů, samostatně i ve skupinách, vyzkouší si práci s lupou, dalekohledem či určovacím klíčem.Při plánování jednotlivých exkurzí je brán ohled na fenologii i na učivo, které třída právě probírá. Nejhodnotnější je lokalita na jaře, kdy jsou hlavním předmětem zájmu jarní byliny a hnízdící ptactvo. V závěru žáci vyplňují barevný oboustranný pracovní list. Na exkurzi může navazovat práce ve třídě. Metody a formy práce: exkurze, výklad, skupinová práce s pracovním listem, samostatná práce s pracovním listem, práce s určovacím klíčem, pozorování, práce s lupou a dalekohledem, sběr a určování biologického vzorku.
|