Téma programu/kurzu: |
- Člověk a společnost
Cílem oblasti je vybavit žáka praktickými znalostmi a dovednostmi potřebnými pro
život v demokratické společnosti a umožnit mu tak aktivně se zapojit do řešení běžných
každodenních životních situací i problémů. Vzdělávání v této vzdělávací oblasti
směřuje k tomu, aby žáci poznali dějinné, sociální a kulturně historické aspekty
života lidí v jejich rozmanitosti, proměnlivosti a ve vzájemných souvislostech
(?)
- Člověk a příroda
Vzdělávací oblast, která se úzce váže k poznávání a zkoumání přírody, jež nás obklopuje.
Poskytuje žákům prostředky a metody porozumění dějům, jež se v přírodě odehrávají
a které ovlivňují náš život. V této vzdělávací oblasti dostávají žáci příležitost
poznávat přírodu jako systém, jehož součásti jsou vzájemně propojeny, působí na
sebe a ovlivňují se.(?)
- Člověk a zdraví
Cílem oblasti je seznámit žáky se základními poznatky o zdravém životním stylu a
vybavit je dovednostmi pro preventivní ochranu zdraví jednotlivce, skupiny i větších
společenství. Přináší podněty pro aktivní ovlivňování zdraví a zdravého prostředí.
(?)
|
Popis: |
První část celého ekoprogramu probíhá v hlavním sídle akciové společnosti Pražské služby v blízkosti sběrného dvora. Program se snaží nalézt odpověď na otázku, co jsou to odpady, proč a pro koho jsou nebezpečné, jak lze snížit jejich množství, jaké jsou možnosti opětného využívání či odstraňování odpadu, co patří a co nepatří do které popelnice, co jsou to obnovitelné a neobnovitelné zdroje. Žáci se nejprve formou zábavných her a diskuse seznámí s problematikou odpadů a dozvědí se, jak mohou sami přispět ke zlepšení odpadové situace. V druhé části programu jsou postupně formou skupinové práce probírány jednotlivé obalové materiály jako je sklo, kov, plast, nápojový karton, papír, lepenka, karton. Důraz je kladen zejména na jejich historii, životní cyklus, možnosti recyklace a bezpečné likvidace. Na závěr se žáci pokusí porovnávat jednotlivé výrobky a vyzkouší si, zdali umí správně třídit odpad. Od svých spolužáků se dozvědí, na kolik složek sami doma třídí odpad. Poté následuje exkurze do sběrného dvora Šance, technologická linka na zpracování televizorů a monitorů, případně, pokud čas dovolí, exkurze linky na třídění papíru. Metody a formy práce: brainstorming, výklad, skupinová práce s pracovním listem, samostatná práce s pracovním listem, prezentace výsledků skupinové práce, simulační hra, názorné pomůcky, diskuse.
|